Metieni

Pirmā piespēle

Otrā piespēle

Trešā piespēle (hammer)

Bleids (Blade)

Skūbers (Scoober)

Retāk izmantoti metieni

 

Izdarīt piespēli komandas biedram var izmantojot daudz un dažādus metienus. Dažādi metieni nepieciešami gan tāpēc, lai varētu vieglāk izdarīt piespēli garām aizsargam, gan tāpēc, lai pēc iespējas ātrāk pagūtu izmest disku ar dažādiem tvērieniem.

Kā jau iepriekš minēts, aizsargi parasti cenšas ierobežot piespēlei brīvo spēles laukumu, sedzot vienu pusi. Tas nozīmē, ka metējam jābūt iepsējai ērti izdarīt piespēli pa atvērto pusi. Lai to varētu veikt, frisbijā ir divas pamatpiespēles, kuras Latvijā sauc vienkārši par pirmo un otro piespēli.

Pirmā piespēle izdarāma uz metamās rokas pretējo pusi, otrā piespēle izdarāma pa metamās rokas pusi. Lai veiksmīgi iemācītos otro piespēli, parasti nepieciešams relatīvi ilgāks laiks, tāpēc nevajag satraukties, ja pirmajās reizēs tā iet galīgi šķērsām.

Lai apspēlētu pieredzējušākus aizsardzības spēlētājus bieži nākas izmantot dažādus augstos metienus – trešās piespēles sauktas arī par hammeriem (no angļu - hammer) un bleidus (no angļu - blade) -, kā arī eksotiskākas piespēles – skūberus (no angļu scoober), pušpasus (no angļu – push pass) un citus. Tomēr šos metienus neiesaka izmantot ārā, jo pat mazākā vēja šalts var nopietni ietekmēt to precizitāti.

Pirmo un otro piespēli var izadrīt ne tikai taisni, bet arī pa dažādām liektām trajektorijām. Tas ļauj vieglāk apsēlētu metēja aizsargu, ļauj apliekt disku ap skrējēju aizsargiem, kā arī ietekmē diska lidojuma laiku.
Ar zilo krāsu apzīmētas trajektorijas, ko iegūst ar parastu liekumu (diska augšpuse ir vērsta pret metēju), bet ar zaļo trajektoriju apzīmēti tā sauktie inside-out metieni (diska augšpuse vērsta prom no metēja).

 

Pirmā piespēle

Pirmā piespēle ir vienkāršākais metiens frisbijā. Visi, kas pludmalē mētājuši lidojošo šķīvīti, dabiski to ir darījuši tieši ar pirmo piespēli.

Disku satver tā, kā parādīts attēlā – tas ieguļas plaukstā, īkšķis atrodas diska virspusē, trīs pirksti aptver diska malu, bet rādītājpirksts daļēji atrodas uz diska malas. Šāds tvēriens uzskatāms par vidusceļu starp „spēka tvērienu” un precīzo tvērienu.

„Spēka tvēriens” tiek izmantots frisbijā ārā, kur attālumi ir daudz lielāki, tāpēc arī ir vajadzīgs spēcīgāks metiens. „Spēka tvērienu” izdara aptverot diska malu ar visiem četriem pirkstiem. Īsās distancēs šis tvēriens parasti neļauj izdarīt ļoti precīzus metienus, tomēr ilgstoši to trenējot tāpat var panākt labus rezultātus.

Precīzāku metienu var izdarīt rādītājpirkstu pilnībā atstājot uz diska malas. Tas ļauj maksimāli kontrolēt disku visā metiena laikā un koriģēt diska lidojuma virzienu vēl pavisam īsi pirms pilnīgas diska atlaišanas. Ar šādu tvērienu metieni ir efektīvi īsās distancēs.

Izdarot metienu, jāveic asa kustība ar roku, disku itkā izritinot kā dejā dejas partneri. Jācenšas saglabāt kustība tikai pa diska plakni – tā tiks iegūts precīzāks metiens. Disku nav iespējams aizmest tālāk, metot to stāvus gaisā. Izdarot tādu metienu, disks sasniegs savu augstāko punktu un kritīs atpakaļ apmēram pa to pašu trajektoriju. Tā vietā disks jāmet, tēmējot metienu uz piespēles saņēmēju.

 

Otrā piespēle

Informācija tiek sagatavota

 

Trešā piespēle (hammer)

Informācija tiek sagatavota

 

Bleids (Blade)

Informācija tiek sagatavota

 

Skūbers (Scoober)

Informācija tiek sagatavota

 

Retāk izmantoti metieni

Informācija tiek sagatavota